donderdag 20 juni 2013

VvE kan appartement verkopen bij achterstand in de servicekosten.


Interessante uitspraak voor VVE's. Het bewijst dat servicekosten een serieus onderwerp is die je lang kan achtervolgen. Daarom houd ook bij zakelijke situaties de vinger op de pols en laat u bijstaan door experts.
Voor kantoren en winkelpanden geldt nog een andere regeling omdat huurders natuurlijk geen eigenaar zijn van het pand. Maar wat als de verhuurder nooit de kosten betaald voor een pand waarin de huurder gebruik maakt van alle voorzieningen. Om te beginnen met gas, water en licht. Deze kunnen dan bij wanprestatie van verhuurder uiteindelijk worden verhaald op huurder omdat die deze ook heeft afgenomen. Maar als huurder vervolgens ook weigert te betalen kan er een situatie ontstaan dat de rechter uitspraken doet zoals geldt voor een eigenaar binnen een VvE.

Dus wees ervan overtuigd dat al uw vooruitbetaalde kosten ook daadwerkelijk bij de leveranciers terecht komen .


In een kantoor kunt u de servicekosten verlagen met slimmer beheer


Mooi dat je met slimmer en zuiniger beheer je servicekosten kunt verlagen. De kern van de afrekening servicekosten blijft natuurlijk wel dat de ontvanger deze weet te beoordelen.
Natuurlijk onderschrijven wij het artikel geheel. Door zuiniger beheer ga je de servicekosten verlagen. Daar valt geen spelt tussen te krijgen maar dat is volgens ons niet echt de kern van de zaak. Immers zuinig beheer zit in het gedrag van de huurder en hangt sterkt af van bijvoorbeeld de weersomstandigheden. De kern van de afrekening servicekosten zit in hierin dat alle posten juist zijn geboekt. Dat alle m2 goed zijn doorberekent en dat alles binnen een pand juist is verdeeld bijvoorbeeld. Of is de service op peil en betaald men ook voor niet afgenomen diensten.

Maar het blijft een mooi streven dat door slimmer beheer er zuiniger met de kosten wordt omgegaan naast een goede eindafrekening.


Airconditioning en servicekosten


Wanneer vandaag buiten de thermometer omhoog vliegt en iedereen aan vakantie denkt, moet u werken. Dat is op zich natuurlijk niet erg maar gebeurd dat ook in aangename temperaturen ?

Bij hoge temperaturen buiten moet u van uw verhuurder kunnen verwachten dat deze zijn klimaatinstallaties als de airco, topkoeling of ander zg. climate installaties op orde heeft. Met andere woorden het moet nu werken en niet als de warmte voorbij is.

Helaas blijkt in de praktijk dat deze machines gebrekkig functioneren omdat ze vaak erg slecht worden onderhouden door de eigenaren. Immers zo vaak gebruik je ze nu ook weer niet. Nog erger wordt het wanneer de eigenaar helemaal geen service contracten heeft afgesloten of zelfs niet meer in staat is om deze contracten te betalen terwijl u wel braaf uw voorschotten servicekosten betaald.
Of dat ze, de aan u lang beloofde vervangingen van de klimaatinstallaties, niet kunnen betalen.

U kunt dan als huurder in een rare spagaat terecht komen waarvan wij hopen dat het u niet treft.
Maar feit blijft wel dat u dit altijd weer tegen komt wanneer de eindafrekening servicekosten op tafel komt.

Laat u dan bijstaan door onze servicekosten experts die de effecten van slecht werkende installaties op de servicekosten voor u kunnen bepalen en dat u het u niet overkomt.

http://www.servicekosten-re.nl/blog/airconditioning-en-servicekosten/



dinsdag 21 mei 2013

Drama voor huurder in een pand waarvan de huurder failliet is.

Je leest het inmiddels dagelijks, vastgoed-eigenaren die niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen.
Drama voor de ex-eigenaren en alle betrokkenen van bank tot leveranciers.
Maar wie weinig in beeld komen zijn de huurders van al dat vastgoed, die blijven vaak in onzekerheid achter.
Immers aan wie gaan zij nu de huur betalen, of wie wordt de nieuwe eigenaar.
Wie neemt alle verplichtingen over zodat hun bedrijf gewoon door kan gaan zonder belemmeringen.
Een onzekere tijd waarop de huurder in ieder geval niet zit te wachten.
Een andere vraag dat boven komt heeft de verhuurder wel alles betaald vanuit de voorschotten servicekosten die huurders hebben betaald ?
Vaak blijkt dat ook dat geld weg is. Wie draait daar dan voor op, want de service, verbonden aan het pand, moet gewoon door gaan.
Immers basiszaken als gas, water en licht moeten onbelemmerd doorgang vinden.
Kortom zaken waarop men niet zit te wachten en een goede curator zeker zal gaan oplossen.
Maar wat niet direct wordt opgelost is wie gaat de afrekening-servicekosten behandelen, heeft diegene die dat doet wel volledig inzicht in de administratie. Of nog erger heeft men wel het vermogen om zo'n afrekening goed te doen.
Allemaal zaken waar je als huurder mee wordt geconfronteerd.
Daarom als huurders zich in deze situatie zich bevinden is het raadzaam om altijd gebruik te gaan maken van een servicekosten-expert.
Die zal de draad weer oppakken en opkomen voor de belangen van de huurder met zijn expertise.
Zie daarvoor ook : http://www.servicekosten-re.nl

vrijdag 26 april 2013

ONDERNEMERS BLIJ MET AANPAKKEN ACQUISITIEFRAUDE

Een mooi initiatief vanuit de 2de kamer om dit hinderlijk fenomeen aan te pakken. En dat acquisitiefraude strafbaar wordt gesteld.

Het probleem zit hem al jaren in de bewijslast dat slachtoffers geen poot hadden om op te staan omdat men altijd tegen een muur van onwelwillendheid aanliep. Men wil het nu omdraaien en de bewijslast komt nu bij de zogenaamde aanbieder te liggen.

En toch blijven wij als contractreminder ons erover verbazen dat ondernemers er steeds weer intuinen. Immers er staat een instrument ter beschikking aan de ondernemers om gratis al hun contacten in te voeren . Voordeel daarvan is dat men in 1 overzicht kan zien bij wie men een contract heeft en vooral wanneer deze afloopt. Wij van Contractreminder denken dat de eigen verantwoordelijkheid toch ook een grote rol speelt hierin. Want we kunnen niet verwachten dat alles vanuit Den Haag voor de ondernemers wordt dichtgetimmerd. Want ondanks dat men acquisitiefraude aanpakt en het probeert te bestrijden zal een ander probleem of variatie gaan opdoemen. Dus aan al diegene die contracten en abonnementen aangaan maak gebruik van een systeem dat consequent is en waarover je zelf de baas bent. Simpeler kunnen we het niet maken.

Wat zou het fijn zijn wanneer mij dat niet meer zou overkomen.

Als aanvulling het artikel van MKB Nederland : ondernemers blij met aanpakken acquisitiefraude

maandag 8 april 2013

Energieoverstappen onduidelijk

De Autoriteit Consument en Markt ( ACM ) heeft in zijn onderzoek geconcludeerd dat consumenten maar moeilijk overstappen naar een andere aanbieder van energie. Terwijl de consument daarmee gemakkelijk gemiddeld € 400,- kan besparen.


De ACM spreekt van een gemiste kans voor de consument die de moeite niet neemt van een overstap. Men stelt dan ook dat het de consument gemakkelijker moet worden gemaakt. De ACM heeft daavoor zelfs een overstapcoach voor gecreerd om de overstap door consumenten en bedrijven gemakkelijker te maken.

Wij als Contractreminder stellen echter dat het begint bij een reminder van wanneer je contract afloopt en stelt zijn dienst daarvoor dan ook gratis beschikbaar voor de consument. Want zonder een alert dat je contract afloopt komt de consument niet in beweging en dat geldt voor alle contracten en abonnementen. Als de consument via Contractreminder een reminder krijgt dan nemen bedrijven zelf contact op met de consument om hun betere aanbiedingen te doen. Zo komt de markt opgang .

zie ook het artikel van de ACM : Energieoverstappen onduidelijk

Wat zou het fijn zijn wanneer mij dat niet meer zou overkomen.

dinsdag 22 januari 2013

Servicekosten worden de komende periode weer belangrijk.

Servicekosten worden de komende periode weer belangrijk. Alle verhuurorganisaties zijn druk doende met het afsluiten van de boeken 2012. Er zal weer een resumé worden gemaakt van alle kosten en uitgaven die voor bedrijfspanden zijn gemaakt. Al deze kosten worden verhaald op de huurders, immers zij zijn ook de afnemers geweest van deze diensten.
Echter zou het verstandig zijn dat de huurders weer eens de jaarlijkse vragen gaan stellen ten aanzien van deze kosten.


  1. Staan alle diensten die worden afgenomen wel in het huurcontract ? En hoe worden die dan omschreven. Een zaak dat onderzoek vereist
  2.  Hoe worden al de kosten in het pand verdeeld ? Worden deze wel op een juiste wijze verdeeld,   hiervoor moet je echt inzicht hebben in het pand en de juiste weg weten te vinden.
  3.  Zijn alle afgesloten contracten wel marktconform afgesloten ?, en hoe ga je dat als huurders controleren?
  4.  Zijn de kosten wel op tijd binnengekomen ?,  en hebben al de kosten betrekking op het aflopende boekjaar ?
  5. Vraag ook eens hoe de kosten zijn opgesteld, en door wie, immers met de steeds afkalvende afdelingen binnen de vastgoed organisaties moet je soms vragen stellen over de kennis en kunde van deze mensen.
  6. Zijn alle kosten wel voor jou als huurder en niet voor de verhuurder ? ,conform de wettelijke bepalingen ?
  7. Staat er veel leeg in je pand en hoe gaat de verhuurder daarmee om ?
  8. Hoe staan de kosten in verhouding tot de voorgestelde kosten in het contract ?


Allemaal nog maar bescheiden vragen wanneer je deze kosten gaat bekijken. Soms ook erg lastige vragen die je beter aan iemand kunt overlaten die zijn of haar kennis over dit onderwerp graag met je wilt delen. Want de bovenstaande lijst kan nog uitgebreid worden op allerlei gebied, zoals hoe is het met de techniek in je pand gesteld en worden afspraken nagekomen .

Daarom mijn advies ga altijd ( voordat je definitief afrekent ) in zee met mensen die er naar hebben gekeken, en die deze diensten op basis van no cure no pay je kunnen aanbieden. En ook niet onbelangrijk geheel onafhankelijk zijn.  Immers zij geloven dat er op veel zaken verdient kan worden als aan komt op servicekosten en willen de door hun verkregen kennis en kunde graag met je als huurder delen.

Kijk op http://www.servicekosten-re.nl voor nog meer informatie en mogelijkheden en maak kennis met de mensen die het voor je kunnen controleren.