dinsdag 11 december 2012

Hoe het geld in een MKB zaak eruit kan vliegen

Onlangs sprak ik een MKB er met het volgende voorbeeld dat ging over het vergelijken van zijn telefoon en internetverbinding in zijn winkel.
Momenteel gebruikt hij een Dongel van KPN en hij heeft een abonnement van de KPN. Daar hij eindelijk even tijd had ging hij aan het vergelijken.
Momenteel heeft hij een abonnement voor € 65, - per maand bij de KPN + € 20,- voor het gebruik van een Dongel per maand en nog een abonnement voor zijn pinautomaat bij een andere aanbieder voor € 17,95 per maand. Daarbij komt nog eens gemiddeld per maand € 38,- voor het bellen erbij. Totaal is deze ondernemer dus maandelijks € 140,95 kwijt voor zijn telefonie en internet pakket.

Bij het zich eens goed laten informeren bij andere aanbieders kwam hij tot het volgende bedrag : € 17,85 per maand voor zijn pinautomaat, € 10,50 per maand voor een 4mb internetverbinding en € 12,- voor onbeperkt bellen op vast telefonie. Totaal bedrag per maand dus € 40,85 per maand.

Verschil tussen het bedrag dat hij nu betaald is € 140,95 -/- € 40,85 = € 100,10

Echter daar komt hij nu achter want uit navraag bij KPN bleek dat zijn contract net conform de contractafspraken was verlengt tot 1 november 2013 waaraan niet te tornen valt. Dus zijn directe schade is nu 11 maanden x € 100,10 ( verschil tussen oude en nieuw maandbedrag ) is totaal € 1.101,10

Helaas is dit verhaal voor hem niet meer te corrigeren en moet hij zijn contract uitzitten, maar voor anderen zou het wijs zijn om dit soort contracten eens na te lopen en in de gratis contractreminder te zetten. Het kan je veel geld besparen, want op deze wijze vliegt er veel geld je zaak uit, omdat je niet op tijd wordt gewaarschuwd


Wat zou het fijn zijn wanneer mij dat niet meer zou overkomen.

contractreminder