Echter zou het verstandig zijn dat de huurders weer eens de jaarlijkse vragen gaan stellen ten aanzien van deze kosten.
- Staan alle diensten die worden afgenomen wel in het huurcontract ? En hoe worden die dan omschreven. Een zaak dat onderzoek vereist
- Hoe worden al de kosten in het pand verdeeld ? Worden deze wel op een juiste wijze verdeeld, hiervoor moet je echt inzicht hebben in het pand en de juiste weg weten te vinden.
- Zijn alle afgesloten contracten wel marktconform afgesloten ?, en hoe ga je dat als huurders controleren?
- Zijn de kosten wel op tijd binnengekomen ?, en hebben al de kosten betrekking op het aflopende boekjaar ?
- Vraag ook eens hoe de kosten zijn opgesteld, en door wie, immers met de steeds afkalvende afdelingen binnen de vastgoed organisaties moet je soms vragen stellen over de kennis en kunde van deze mensen.
- Zijn alle kosten wel voor jou als huurder en niet voor de verhuurder ? ,conform de wettelijke bepalingen ?
- Staat er veel leeg in je pand en hoe gaat de verhuurder daarmee om ?
- Hoe staan de kosten in verhouding tot de voorgestelde kosten in het contract ?
Daarom mijn advies ga altijd ( voordat je definitief afrekent ) in zee met mensen die er naar hebben gekeken, en die deze diensten op basis van no cure no pay je kunnen aanbieden. En ook niet onbelangrijk geheel onafhankelijk zijn. Immers zij geloven dat er op veel zaken verdient kan worden als aan komt op servicekosten en willen de door hun verkregen kennis en kunde graag met je als huurder delen.
Kijk op http://www.servicekosten-re.nl voor nog meer informatie en mogelijkheden en maak kennis met de mensen die het voor je kunnen controleren.