dinsdag 21 mei 2013

Drama voor huurder in een pand waarvan de huurder failliet is.

Je leest het inmiddels dagelijks, vastgoed-eigenaren die niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen.
Drama voor de ex-eigenaren en alle betrokkenen van bank tot leveranciers.
Maar wie weinig in beeld komen zijn de huurders van al dat vastgoed, die blijven vaak in onzekerheid achter.
Immers aan wie gaan zij nu de huur betalen, of wie wordt de nieuwe eigenaar.
Wie neemt alle verplichtingen over zodat hun bedrijf gewoon door kan gaan zonder belemmeringen.
Een onzekere tijd waarop de huurder in ieder geval niet zit te wachten.
Een andere vraag dat boven komt heeft de verhuurder wel alles betaald vanuit de voorschotten servicekosten die huurders hebben betaald ?
Vaak blijkt dat ook dat geld weg is. Wie draait daar dan voor op, want de service, verbonden aan het pand, moet gewoon door gaan.
Immers basiszaken als gas, water en licht moeten onbelemmerd doorgang vinden.
Kortom zaken waarop men niet zit te wachten en een goede curator zeker zal gaan oplossen.
Maar wat niet direct wordt opgelost is wie gaat de afrekening-servicekosten behandelen, heeft diegene die dat doet wel volledig inzicht in de administratie. Of nog erger heeft men wel het vermogen om zo'n afrekening goed te doen.
Allemaal zaken waar je als huurder mee wordt geconfronteerd.
Daarom als huurders zich in deze situatie zich bevinden is het raadzaam om altijd gebruik te gaan maken van een servicekosten-expert.
Die zal de draad weer oppakken en opkomen voor de belangen van de huurder met zijn expertise.
Zie daarvoor ook : http://www.servicekosten-re.nl